Child of the Phoenix

Hej!
 
Sitter i soffan och har precis beställt hem en bok från en av mina favoritförfattarinnor; Barbara Erskine. Denna gången fick det bli Child of the Phoenix. Det låter som att många som gillar hennes typ av böcker har den som favorit. Själv älskar jag hennes Lady of Hay och har gjort det sen jag läste den för första gången när jag var runt elva år. Fick den i julklapp av mamma för några år sen ihop med en annan bok hon skrivit. Föll pladdask igen! Men nu var det ett tag sen jag läste något riktigt bra, eller läste överhuvudtaget så tyckte det var dags. Håller tummar och tår att det blir en ny favorit!
 
Idag börjar jag jobba 16.45 och kör till 21.00. Blir mycket kvällspass för mig nu vilket är på både gott och ont. Det är ju riktigt skönt att kunna sova ut, sitta med kaffekoppen i soffan med solen som skiner in, har även badat med tända ljus idag. Men samtidigt slappnar jag aldrig riktigt av när jag vet att jag ska iväg, går och kollar på klockan ungefär som om jag räknar ner tills jag ska till bussen. Jobbar på att försöka släppa det...
 
Nu ska jag dra igång någon film eller något, kanske dricka lite mer kaffe och bara vara innan jag ska iväg. Har skaffat månadskort som gäller inom Kalmar kommun. Riktigt skönt när man ska iväg någonstans, speciellt till jobbet! Bussen går dessutom inte långt från vårt hus så funkar smidigt. Trivs otroligt bra i lägenheten, det är fortfarande en del smått som ska lösas men men. Det får ta sin tid så det blir riktigt bra.
 
Ha det fint!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0