Ledig dag 2.0

Hej!

Sitter i gamla lägenheten och väntar på att Coffes serie ska ladda klart. Har varit iväg till systemet också för ikväll blir det lite vin och spel med Ellinor och hennes vänner. Kul!

I övrigt har dagen varit rätt trist. Det har regnat till och från hela tiden och jag har roat mig med att tvätta i princip. Imorgon blir det jobb från 16.30 i servisen.

Nu ska jag snart packa ihop här.

Lägenhetsfix

Hej!

Har ledigt i två dagar så idag har jag passat på att fixa med lägenheten. Åkte till IKEA bland annat med Coffe och Martin. Fick hem lite olika småsaker till badrummet och även en byrå jag dessutom tog bort några lådor i och har som skohylla! Riktigt bra blev det! Härligt att få undan grejer. Ska fortsätta och kasta lite kartonger och sortera bland alla papper.

Imorgon blir det lite tvättning bland annat och en vända till gamla lägenheten. Måste få ordning där snart också.

Nu ska jag fortsätta. Ha det fint!

Tidigt pass

Godmorgon!

Sitter på bussen på väg till jobbet. Har haft en skön helg, behövde verkligen vila upp mig.

Igår när jag kom tillbaka till Kalmar drog jag och Coffe på bio. Vi såg Wolverine, helt okej film. Kanske inget jag ser igen på ett tag men lagom film att se en seg söndagskväll. Mysigt att komma ut och göra något ihop dessutom.

Idag är jag rätt trött men ska vila upp mig på bussen. Jobbar bara till fyra idag. Sen blir jag hämtad i Borgholm av föräldrarna. Det blir middag ihop med dem och Coffe ikväll innan de åker tillbaka till Tierp.

Nu ska jag passa på att sova lite så jag är piggare när jag kommer fram.

En helg på Böda

Hej!

Sitter på bussen hem nu. Gårdagen spenderades på stranden med föräldrarna och efter det hann vi med after beach. Tänkte jag skulle vila upp mig lite innan vi grillade och drog vidare igen men vaknade med huvudvärk och illamående så fick bli till att sova för min del. Fruktansvärt tråkigt just den dagen jag spenderade på Böda med dem... Känner mig besviken som missade hela kvällen på grund av det men finns inte mycket att göra åt det. Idag drog vi och kollade på järnåldersbyn här i närheten och käkade lunch på caféet där. Sen hann vi även med lite vin och mys i tältet innan jag skulle med bussen.

Ikväll blir det bio med hjärtat så får ett bra avslut på en bra helg!

Nu ska jag försöka somna så att bussresan går snabbare, tar cirka två timmar till Kalmar så har lite tid att döda.

Ha det bra!

Hemma igen

Hej!

Kom hem för cirka en halv timme sen. Det blev sent på jobbet på grund av de gäster som droppade in efter att uppträdandet (Diggiloo) var över. Men nu har jag fått i mig lite mat och ligger i sängen. Är helt slut i både kropp och huvud!

Imorgon tar jag bussen till Böda som sagt. Ska bli helt underbart med två dagar helt ledig där! Dessutom börjar det trappas ned nu på jobbet så får se hur många dagar i veckan jag kan tänkas jobba i fortsättningen.

Nu orkar jag knappt hålla ögonen öppna. Nattinatt!

Glass, sol och jobb

Hej!

Nu på förmiddagen har jag äntligen hunnit med att sätta in min lön på kontot! Coffe och jag hann också med en glass vid hamnen innan det var dags för mig att ta bussen till jobbet.

Så nu sitter jag här och svettas på väg till Ebbas. Hoppar in och kör två timmar av Erikas (som egentligen skulle vara ledig) pass sen kör jag till stängning. Förhoppningsvis går det lika bra som igår så jag slipper bli helt slut i huvudet, haha!

Imorgon bär det av till Böda sand för att sola, bada och äta gott med föräldrarna. Det har varit så varmt senaste dagarna så jag håller tummarna att det håller i sig till imorgon också. Är ledig både lördag och söndag så spenderar natten i deras tält dessutom.

Nu ska jag ta det lite lugnt och ladda inför jobb.

Bra dag

Hej!

Jag har haft en bra dag, både med föräldrarna och på jobbet. Mitt pass började lugnt men senare framåt kvällen drog det igång så det var full fart!

Nu sitter jag på bussen på väg hem för att duscha och umgås med Coffe. Känns som att vi knappt hunnit ses denna vecka i och med flytten och jobben trots att vi nu bor så nära.

Nu ska jag andas ut och vila lite.

Ha det!

Tält och solsken

Hejsan hej!

Sitter just nu på en tältstol i solen utanför föräldrarnas tält. Åkte hit efter jobbet, dels för att kunna stanna till tolv och dels för att få lite tid att umgås med dem när de är här denna vecka.

Gårdagen spenderades till mesta del på jobbet. Vi åt lunch på Ebbas innan mitt kvällspass, riktigt mysigt! Idag blir det också lunch fast på Sandviks kvarn. Börjar klockan fyra idag med så får skjuts dit. Jobbar även imorgon från två till stängning sen så är jag ledig och ska dra upp till Böda för att mysa lite till med föräldrarna.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och packa ihop lite saker så jag är redo att åka sen.

Allt är uppackat

Hej!

Jobbade från tolv till cirka tio idag men hade tur som kunde åka med Maria till Kalmar så slapp bussen.

Väl hemma var det bara att fortsätta packa upp. Är klar med alla lådor nu men är lite småsaker på skrivbordet som jag ska gå igenom innan allt är klart. Helt galet att jag fick plats med allt i de förvaringsutrymmen jag har! Tur att vi köpte byrån och lite lådor på IKEA.

Har insett att jag har väldigt mycket öppen yta just nu eftersom det fattas både matbord och någon fåtölj/liten soffa, kanske en fin matta också. Så får ta mig en funderare om jag borde möblera om nu tills jag har råd att införskaffa fler möbler.

Imorgon är det jobb från halv fem till stängning, men ska träffa föräldrarna innan och äta lunch ihop tänkte vi så att de får se hur det ser ut på mitt jobb och hinna umgås lite medan de ändå är i trakterna.

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund.

Ha det fint och godnatt!

Huvudet är inte riktigt med

Hej!

Sitter och väntar på bussen. Var så osäker på hur lång tid det kunde ta att gå så såg till att gå i tid. Men nu får jag vänta istället. Försöker vakna, är helt slut efter allting igår fortfarande så får se hur det går på jobbet idag nu när huvudet måste vara med igen.

Kommer nog hem sent ikväll så blir nog inte mycket fixande i lägenheten idag heller tyvärr.

Flyttat

Hej!

Herregud, vilken låååång dag det har varit. Hämtade nycklarna till nya lägenheten vid tio och sen var det bara raka vägen tillbaka till den gamla för att få ordning tills föräldrarna skulle dyka upp och hjälpa mig. Som tur är tajmades flytten med deras visit på Öland så har fått hjälp med både packning, inlastning och montering av nya möbler som de dessutom sponsrar mig med. Vilka underbara föräldrar jag har!

Vi har hållit på hela dagen med detta och jag har fortfarande inte packat upp alla lådor. Är helt slut och dessutom ska jag jobba från tolv till stängning troligen imorgon. Får se när jag får tid igen att fixa klart här. Kan trösta mig med att lägenheten är riktigt fin och blir bra bara jag får undan alla saker.

Till helgen däremot kommer jag få spendera någon kväll med föräldrarna på Böda vilket ska bli otroligt skönt. Börjar känna av all stress som varit nu på slutet med både jobbet och flytten och allt som komma skall.

Men just nu ska jag försöka sova.

Skavsår och sånt

Hejsan hej!

Ligger i sängen hos Coffe och försöker få lite mer sömn men tror min hjärna ställt om sig till att vara igång till klockan nio.

Skulle egentligen ha jobbat nio till fyra igår men en av tjejerna hade skadat foten så jag fick hoppa in i servisen på kvällen. Det var helt galet mycket folk! Har nog aldrig sett så mycket folk där förut. Sprang i princip med disken för att få fram några lediga bord. Slutade runt tjugo över nio och kunde som tur var åka med Camilla (en av mina chefer) in till Kalmar. Det var bara att duscha och byta om och sen ta mig hit för att hinna kramas lite med herrn här.

Jag har dessutom lyckats få skavsår av de skor jag köpte (eftersom mina andra har hål rakt igenom på sulan). Som tur är känns det inte i de skor jag har på jobbet, då hade jag ju förstört fötterna helt...

Idag börjar jag klockan fyra och kör till stängning. Troligen blir det inte lika mycket tryck som igår. Dessutom är jag ledig nu i helgen och även nästa helg eftersom föräldrarna kommer ner nästa vecka. Har jag tur hinner jag dessutom med att flytta redan på måndag så att det är klart. Bra att passa på när jag har bärhjälp så att säga.

Nu ska jag försöka vila ett tag till, Coffe kommer hem om någon timme.

På jobbet

Hej!

Börjar jobba om cirka tjugo minuter. Är tillbaka i baren nu ett tag men ser ut som det blir servis också någon dag här och där.

Fick dessutom ledigt både på måndag när jag ska hämta nycklarna och fredag-lördag när jag ska vara med föräldrarna så det känns riktigt bra!

Jobbar bara till fyra idag så kan ta bussen fem i fem redan. Skön dag!

Ha det fint!

Spenderar min tid i solen

Hej!

Ligger i soffan hemma hos Coffe och ska snart bege mig hem. Ska möta upp Ellinor och sola lite om en timme. Är ju ledig idag och solen skiner så kan inte bli bättre!

Gårdagen spenderades med Coffe vid slottet. Drack lite vin och bara var, tyvärr blev det molnigt framåt kvällen men hann sitta i några timmar åtminstone och njuta.

Imorgon är de jobb igen. Öppnar så måste vara i Borgholm till halv nio så blir sju bussen för min del. Däremot slutar jag vid fyra så har kvällen ledig. Jobbar fyra till stängning på torsdag sen är jag osäker på om jag ska hoppa in i servisen igen resten av veckan. Det visar sig nog imorgon.

Nu ska jag plocka ihop mina saker och dra mig hemåt. Förhoppningsvis blir jag lite brun idag, känns som den lilla färg jag hade har försvunnit nu när jag jobbat så pass mycket.

Ha en fin tisdag!

Kaffe i solen

Hej!

Sitter på jobbet som vanligt och dricker kaffe i solen innan det är dags att byta om. Jobbar imorgon också sen får jag vara ledig i två dagar! Då ska jag banne mig njuta i solen jag med!

Ikväll blir det bara mys med mannen min. Trots att jag slutar halv fem är jag inte hemma förrän till sju på grund av bussarna nu på helgen.

Dags för mig att svira om till min jobb-outfit. Väst och förkläde, kom till Ebbas i Borgholm så får ni se mig in action...

Slutade tidigt

Hej!

Kom precis hem, fick sluta tidigare eftersom det var så lite folk idag. Lite trist men samtidigt lite skönt också nu när det är sånt fint väder. Så ska vila en liten stund (man blir ju rätt slö i benen när man springer runt hela tiden) och sen får jag se vad jag hittar på!

Ha det!

Fredagsjobb

Hej!

Sitter på jobbet och väntar på att kaffet ska bli klart. Är ibland riktigt skönt att vara tidig så man kan sätta sig en stund innan och bara vara, plus att jag hinner vakna till lite efter bussresan.

Gårdagen gick bra, jobbar i servisen denna vecka. Dock var det dåligt väder och tråkigt nog har vi inte jättemycket platser inomhus så det blev lagom trångt när alla skulle in med barnvagnar dessutom! Men jag tappade åtminstone inga tallrikar, woho!

Jobbar i helgen och sen är jag ledig måndag och tisdag har jag för mig. Snart är det dags att hämta nycklar och flytta alla större saker åtminstone till nya lägenheten. Spännande! Har inte varit dit och kollat sedan jag var där första gången och då var bara väggarna uppe i princip. Enligt Coffe är det fräsch i alla fall så får lita på honom.

I samma veva kommer föräldrarna ner till Kalmar och Öland så hoppas jag kan ta helgen innan de åker ledigt så vi kan umgås ordentligt.

Nu ska jag kika om inte kaffet är klart så jag kan sätta mig i solen och njuta en stund!

Ha det bra!

Uppe med tuppen

Hej!

Var uppe med tuppen idag för att hinna med bussen vid sju. Jobbar i servisen resten av veckan mellan 9 och 16.30. Så just nu sitter jag på en bänk vid hamnen och dricker lite kaffe. Tänkte jag skulle mysa lite innan jobbet men här blåser det och är rätt kallt så blir nog en kort stund här innan jag drar till Ebbas.

Gårdagen blev inte som planerat. Vaknade med huvudvärk och var seg som attans. Trodde det skulle bli bättre men energin tog helt enkelt slut. Det hela slutade med att jag sov i några timmar innan det var dags att gå till Coffe.

Kvällen blev betydligt trevligare. Jag köpte med mig choklad och lakrits och Coffe bjöd på vin. Invigde dessutom ett av hans nya brädspel som var himla roligt! Avslutade allt med lite Twin Peaks.

Så nu är jag redo för jobb resten av veckan. Håller tummarna att solen kommer fram idag också annars blir det tråkigt.

Lång dag på jobbet

Hej!

Ligger äntligen i min säng här hemma och ska strax sova. Är helt död i fötterna! Det blev ett rejält tryck på jobbet ikväll mellan cirka 18 och 21. Hann med en del städning innan jag var tvungen att ta sista bussen tillbaka till Kalmar. Jobbade 10 timmar och 40 minuter ungefär idag. Tycker ändå att dagen gått rätt fort så har inga problem med att jobba så länge, åt dessutom mat på jobbet och det är ju inte helt fel kan jag säga!

Nu är det klart för inflyttning från och med den 22 juli. Känns lite konstigt nu när det är klart att jag ska lämna den här lägenheten. Nog för att jag knappt spenderar någon tid i den nuförtiden i alla fall men ändå. Har ju trots allt bott här i två år (och samlat på mig galet mycket skit...).

Imorgon är jag ledig innan jag jobbar resten av veckan. Så nu jäklar ska här sorteras och kastas en massa onödigt!

Men allra först ska denna damen sova. Så nattinatt!

Sitter i solen

Hej!

Sitter i solen i Borgholm och ska snart vandra till Ebbas. Hinner med en snabb kopp kaffe innan jag börjar så jag vaknar till. Blir helt slö i det här fina vädret.

Imorgon blir det till att röja hemma. Snart är det nog dags för flytt så gäller att ha lite koll på alla grejer!

Ändrat schema

Hej!

Vi ska alldeles strax gå och lägga oss. Det blev lite ändringar i schemat för mig både imorgon och från och med torsdag. Imorgon börjar jag 12 istället för 9 och resten av veckan ska jag testa på att vara i servisen så jag kan det också. Jobbar 9 till 16.30 varje dag så kommer vara hemma till klockan 18 vilket känns skönt nu när det börjar närma sig flytt. Sista mötet för VVS är snart och sen är det fritt fram att börja flytta möbler!

Nu ska jag vänta på att Coffe ska diska klart sen ska jag sova! Nattinatt!

Ledig dag

Hej!

Jobbade från tolv till tio ungefär igår så är lite seg idag men har ledigt så gör inte så mycket. Har precis varit och solat lite med Coffe och Martin. Dock blåser det väldigt mycket så vi stannade inte länge. Nu ska vi ta med oss lite fika och dra till slottet istället där det förhoppningsvis är lite mer vindstilla.

Imorgon jobbar jag nio till fyra så är hemma någorlunda tidigt. Ledig igen på onsdag har jag för mig och sen jobbar jag igen torsdag och i helgen.

Glassplitter

Hej!

Ska alldeles strax ta bussen hem. Jobbade fram till åtta idag så ska hem nu och ställa mig i duschen. Lyckades nämligen tappa ett glas i huvudet ikväll som sprack så måste se till att få bort eventuella glasbitar. I övrigt har det flutit på bra, jobbar igen imorgon så bara hem och sova sen.

Snart blir det nog flytt också så fort VVS hör av sig och säger att det är okej. Så kommande lediga dagarna jag har får spenderas med att städa lägenheten och umgås med Coffe. Full fart! Sommaren går fort med andra ord.

Ha en fin fredagskväll!

Jobb och nya skor

Hej hej!

Kom precis hem från Coffe och ska byta om och göra mig i ordning. Bussen till Borgholm går tio över tio, idag vankas det jobb igen. Känner mig lite segstartad idag så drog i mig en kopp kaffe innan jag gick hem. Troligen jobbar jag till stängning idag så håller tummarna att energin inte tar slut innan dess!

Klickade hem ett par sandaletter igår också. Hittade äntligen ett par jag ville ha. Har letat som en galning efter ett par svarta enkla sandaletter att ha om man ska ut och äta eller liknande. Så nu får jag se om de dyker upp efter helgen.

Nej, dags att svira om till mina jobbkläder!

Ha en fin fredag!

Jobbat

Hej!

Klockan är redan tjugo i ett! Helt galet vad tiden gått fort idag.

Jobbade 16 till stängning så kom ifrån Borgholm runt tjugo i tolv. Det har varit hektiskt till och från idag men har varit så trött i huvudet ända sen jag vaknade imorse så tog rätt hårt. Nu är jag ledig imorgon och kör igen fredag till söndag.

Ska försöka få ordning här hemma, färga i mitt hår (är rödtott igen men det är lite för orange och det kommer dessutom att blekas rätt bra i solen...) och byta en av ringarna jag köpte.

Nu ska jag sova, kommer bli helt underbart.

Nattinatt!

Motgångar och framgångar

Hej!

Har varit ledig sen i söndags och spenderade gårdagen hos Coffe, det är trist att vi inte hinner ses så mycket på helgerna.

Idag satte jag äntligen in min lön på kontot, fick kontant för att det skulle gå snabbare men tji fick jag... Automaten på Swedbank är avstängd. Var där igår och kom tillbaka idag för att testa igen. Det hela slutade med att jag sprang runt över hela centrala Kalmar för att hitta en bank som kunde hjälpa mig. Till slut fick jag äntligen rådet av en tjej på Nordea att gå till Forex där jag till slut fick in pengarna på kontot.

Var så less på Swedbank efter det att jag tog en runda på stan. Kom hem med lite smycken och hårfärg. Så här sitter jag nu och smuttar på ett glas vin med färg i håret (Unnar mig lite make-over känsla idag). Siktar på färgen jag hade förra sommaren, orange/röd med andra ord. Det kommet garanterat bilder så fort jag är klar!

Imorgon blir det till att hoppa in för Julia på jobbet (vilket jag absolut inte har något emot, trivs så pass bra och det är alltid bra med lite extra pengar i sommar) men börjar inte förrän 16.00 så är rätt lugnt. Hade dessutom turen att få köpa ett sommarkort för enbart 500 istället för 850 så är glad, glad, glad idag!

Nu ska jag snart skölja ur detta och se resultatet.