Sommarnatt

Jag är helt sjukt trött!
Igår var jag med om det dummaste men underbaraste på länge (förutom Kalle då så klart...)!
Kvällen började med middag på Jakten i Öregrund. Maten var underbar, dreglar bara av tanken! Efter vi druckit upp ölen/cidern rörde vi oss till Hummelgrund. Väl där satte vi oss ned med ett varsitt vinglas och pratade. Kvällen gick fort så snart var det dags för Josefin att dra hem och lämna oss två galningar själva. Bad idea. Däremot träffade vi två stycken jättetrevliga killar och blev lite nostalgiska över gamla danssteg från när man var liten. Träffade även en pirat som var väldigt underlig. Tja, alla är vi olika!
Det kanske inte låter så värst intressant men det som komma skall är bara konstigt. När puben stängde runt två begav vi oss till Rebeckas jobb för att köpa pommes frites. Bussen skulle inte gå på ett tag så vi vandrade runt i Öre en stund. Det hela slutade med att vi gick från busshållplats till busshållplats tills vi till slut kom fram till stora vägen. Glada och flummiga med en nalle puh keps och en Hello kitty-sparkcykel fick vi plötsligt för oss att GÅ från Öregrund till Östhammar... Det är mer än en mil. Klockan var kanske runt tre, fyra men det gjorde inte oss något! Vi knatade på där med ett glatt humör och var som bara vi kan vara. Hela resan tog fem timmar... Vet inte om det berodde på att vi stannade lite då och då. Till exempel så skulle vi "bara svalka fötterna" vilket resulterade i att vi simmade runt topless. Det var nog det bästa på hela kvällen. Klockan var sju på morgonen och där simmade vi! Resan fortsatte sedan barfota och blöt klädda i nästintill genomskinliga kläder och svarta underkläder. Kan bara tänka mig hur det måste sett ut, herregud!
När vi ÄNTLIGEN kom hem till Rebecka blev det kakor, saft och How I met your mother bloopers. Vi fick ungefär en timmes sömn innan klockan ringde vid halv tio någonting.
Sammanfattningsvis kan jag berätta att vi hann prata om allt från himmel och jord och även om jag har så fruktansvärt ont i benen och fötterna att jag vill kapa av dem så var det där en av de bästa kvällarna och jag skulle göra allt igen!
Nu gäller det att göra sig iordning inför middag i Gävle med familj och vänner!
Ha det gott!
Jag igår, innan allt kaos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0