Efter regn kommer solsken

Lugnet kanske äntligen infinner sig i Melberg hushållet. Jag har fått ett studentrum! Det ligger på Smålandsgatan 6, mitt i stan. Underbart! Det är på 19 kvadrat, har egen toalett och kokvrå har jag för mig. Finns också kök och allmänna rum som man delar med dem andra. Det känns förjävligt bra just nu! Självklart har jag mycket som måste fixas innan dess men nu när boendet är klart så vet jag att allt annat kommer lösa sig. Det ska dessutom bli rätt skönt att få ha människor omkring sig, jag gillar ju inte att vara ensam. Dessutom har kan man be om hjälp om det skulle hända något.

Gårdagen var riktigt mysig! Åkte in och mötte upp Lovisa och satte oss på Riffi och käkade pasta med kyckling och soltorkade tomater. Så gott! Sen blev det till att röra sig mot bion efter att ha köpt på sig lite proviant till filmen. När mina föräldrar TILL SLUT (vi hann precis sätta oss ner när filmen började...) dök upp så var mina nerver i inte direkt bra skick, haha! Lättstressad som jag är... Hursomhelst var filmen riktigt bra! Blev lite tårögd då och då, det är ju trots allt något jag följt hela min barndom. Underlig känsla. Allt tar slut i år på något vis!

Nu ska jag kolla till riset och slänga in kycklingen i ugnen. Är otroligt hungrig!

Ikväll bär det återigen av till Uppsala för att äta middag hemma hos Lovisa. Ska dessutom försöka få någon ordning på våra UF-pengar!



Där ska jag bo i höst!

Ha det bra! Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0