Tack

Snart är jag där. Snart ska jag börja ett helt nytt liv i en helt ny stad. Jag kan inte förstå hur tiden kan ha gått så fort? Det känns som igår när jag hängde längs busslingan vid Aspen i väntan på att få åka hem eller när jag gick till Storken med mina nyblivna klasskamrater under mitt första år på GUC. Jag har pratat och drömt mig bort till den dagen när jag till slut skulle flytta hemifrån och börja ett eget liv, börja stå på mina egna ben. Nu är den dagen snart här och jag kan inte förstå att jag ska lämna allting bakom mig. Tusen tankar snurrar i mitt huvud. Känslorna blandas som i en mixer och jag får ingen ordning på dem! Nyfikenhet, rädsla, glädje, oro, sorg, lycka är bara en bråkdel av det jag känner på en och samma gång. Jag kommer sakna allt här hemma. Människorna, miljön och känslan. Det finns så otroligt många jag skulle vilja sätta mig ner och bara förklara hur mycket jag kommer sakna dem men tiden räcker inte till. Jag tror dessutom att jag inte kommer kunna få fram orden. Jag skrattar och gråter i en enda röra, man kan ju lätt säga att jag är ett känslomässigt vrak för tillfället, haha! Jag har så många otroliga minnen här och även en del dåliga men det är ju en del av den jag är. Tacksamheten för det liv jag haft här är stor. Jag har träffat så många underbara personer som har fyllt mitt liv med glädje, det är oförglömligt. Jag vet att jag kommer träffa en hel del nya människor som även dem kommer att ha en stor inverkan i mitt liv men samtidigt är det ju allting jag varit med om och allting jag känt här som har format mig till den jag är idag. Mina föräldrar har varit underbara, hela min familj är ju fantastisk! Känner bara att jag måste tacka alla. Tack för att ni funnits där för mig. Det känns tryggt ändå att veta att jag alltid har ett ställe att återvända till. Även om jag klagat och drömt mig bort ifrån Tierp så är det trots allt hemma för mig. Jag är kanske inte redo att lämna allt men blir man någonsin det? Jag kan inte fått en bättre start i livet än så här!
Nu ska jag kolla på SATC sen ska jag försöka stänga av min stackars hjärna och se till att få lite sömn. Imorgon kommer jag ha en hel del packning att göra.
(Hade jag kunnat hade jag lagt upp bilder på alla underbara!)
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lovan

babe! jag såg nu bilden på mig här haha, vad fint vi haft det i skolan alexandra, jag är glad över att jag lärt känna dig! vi ses och ha det så himla himla bra i din vardag där nere!

2011-08-31 @ 15:24:56
URL: http://lovahaisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0