Ofattbart

Usch, jag mår skit! Har ont i hela kroppen. Undra om jag sovit dåligt eller någonting? Hursomhelst ska jag ju in till Gävle och käka med Kalle idag. Det ska självklart bli kul att träffa honom men omständigheterna är ju lite knasiga. Jag vet inte hur det kommer kännas. Om jag kommer vara glad trots allt annat eller om jag kommer deppa ihop totalt? Det blir nog bra vilket som, det är trots allt Kalle!
Från en grej till en helt annan. Igår åkte kilklackarna fram. Dels för att jag ska tvätta mina tidigare vita converse och dels för att (jag vet, det smärtar att erkänna det...) hösten är här! Tur att man har lite fina skor som kan få en på bättre tankar. Jag gillar hösten med alla löv och den där mysiga känslan. Men jag hatar kylan och det faktum att vintern kommer efter hösten... Förhoppningsvis går den här vintern fort som satan! Troligen eftersom jag har en helt ny stad att upptäcka.
Igår bokade jag bussbiljetten som ska ta mig till Kalmar. Wictor som jag ska bo hos kommer och möter mig. Jag åker 14.05 från Stockholm och kommer fram 20.30! Lååång resa men det är det värt. Jag får helt enkelt ladda upp med böcker, filmer, musik och massa gott så borde jag överleva. Det är helt ofattbart att det snart är dags. Det här har jag pratat om och tänkt på i flera år. Jag trodde kanske inte att jag skulle hamna i just Kalmar men ändå hela grejen med att flytta! Det är helt galet. Var hos Johanna och bara var igår. Sa hejdå också. Det går inte att förstå att jag inte kommer få möta mina underbara vänner förrän i oktober när jag kommer hem nästa gång... tror jag har sagt det förr men thank god för telefoner!
Nu bör jag laga mat och sen duscha om jag ska hinna allting. Ser förjävlig ut just nu vilket jag bör ändra på om jag ska ut bland folk, haha.
Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0