F som i fredag och fest

Gårdagens resa var hemsk! Började helt okej ändå, jag trivdes rätt bra på bussen som tog mig genom Skärplinge och Karlholm men någonstans efter Älvkarleby började jag lessna. Som tur var hade jag en räddare i nöden nämligen Rebecka som ringde och pratade med mig tills jag kom till Gävle! Väl där så var det stort drama på g. Ett ungt par bråkade om någonting och tjejen var helt hysterisk! Hon hade bland annat sönder killens kudde tror jag (gissar på att de skulle resa någonstans...) och spottade på honom. Mysig brud! Så då hade jag lite underhållning medan jag väntade på bussen i Gävle. Sista bussresan var inte kul. Hade någon kille nästan bredvid mig som verkade tror att hans hörlurar var ljudisolerade vilket jag kan meddela att de INTE var... Hela bussen kunde lyssna på hans musik. Drygt som satan! Anlände i alla fall i Storvik tjugo över tio och sjönk äntligen ner i soffan bredvid Kalle. Underbart!
Idag är det fest som står på schemat! Ska dessutom hinna handla lite lunch åt mig. Vill verkligen inte slarva med maten idag för då vet jag hur det kan sluta om jag dricker; illa. Ska försöka lista ut hur fasiken jag ska ta mig dit vi ska vara. Kalle snackade om att stackars Lisa kanske kunde skjutsa så får se då. Annars fanns det cykel hörde jag...Hur ska jag hitta egentligen, haha? Jag är ju dels sämst på att cykla och sämst på att hitta här omkring! Farligt ju! Men det löser sig väl. Nu ska jag gå och handla kära vänner, men ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0