Eldsprutande drake

Fyy fan vilken fruktansvärd start på dagen! Väcks av min mor som säger att hon ska posta mitt kontrakt innan de åker till Gävle. Jag mumlar att den troligen ligger vid datorn varvid hon exploderar och spyr ur sig att hon minsann inte ska leta efter den! Det hela resulterar i att jag går upp och kollar. Men mappen där jag ska ha kontraktet är tomt! Dels får jag panik för att jag inte vet vart det är och dels har jag en mamma som stirrar på mig och ser ut som en demon med klor och tänder som bara väntar på att hugga... Visst, jag kan vara spydig men jag har garanterat ärft det efter min mor! Herregud är allt jag kan säga. Jag säger att jag inte kan hitta det och att troligen så har någon av dem flyttat på det. Inte ett smart drag. Hon läxar upp mig om hur slarvig jag är och bla bla bla. (Stängde av där ett tag...) Det underligaste av allt är att hon hittar kontraktet i exakt samma mapp som jag kollat i. Den som var praktiskt taget tom. Behöver jag säga att jag inte var i rummet då? Hursomhelst tog hon kontraktet och åkte ÄNTLIGEN! Jag sjönk ner på sängen och kände mig som någon slags riddare som slagits mot en eldsprutande drake och överlevt, haha!

Är det en sak jag inte tål så är det att väckas av någon som är tjurig/spydig. Just nu kämpar jag verkligen med att försöka bli lugn igen men är bara arg och irriterad. Kommer nog vara det de kommande timmarna också som tur är ska jag inte till Storvik förrän till fem så hinner lugna mig lite, haha!

Nu ska jag fortsätta jobba på att andas lugnt...

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0